Blogda Ara

BEBEĞİNİZİN İLK YILINDA UYKU, BESLENME VE OYUN PROGRAMI ÖRNEKLERİ - 5-6 AYLIK BEBEKLER İÇİN ÖRNEK RUTİNLER

Programınızı yaparken 5-6 aylık bebeklerin çoğunun şunlara ihtiyacı olduğunu unutmayın:
350- 1000 ml anne sütü ya da hazır mama, bu miktar 1000 - 1200 ml ye kadar çıkabilir. Bebeklerin çoğu bu yaşta katı gıdalara başlar yine de asıl beslenmelerini anne sütü ya da hazır mamadan karşılarlar.
24 saat içinde toplam 14 saat uyku - gündüz ve gece uykuları dahil. Günde 2 uyku (sabah, öğleden sonra) - Yaşa göre uyku ihtiyacı için okumaya devam edin.
Oyun için, önemli kasları geliştirmek için, yeni beceriler üstünde çalışmak için ve sizinle iletişim için zaman. Bebeğinize okumayı deneyin, banyo yaptırın ya da masaj yapın ya pusetle yürüyüşe çıkın.

Schedule 1: 6 aylık bebeği olan, emziren, anneye bağımlı teorisi uygulayan anne
Editörün notu: Bebek kontrollü program
6 dan 8 a.m. : Piper ( benimle uyuyor) yürümeden etrafta hareketleniyor. Emziriyorum ya da sırtını pışpışlıyorum ve uyumaya devam ediyor.
8 den 9 a.m. : Piper'ı öperek uyandırıyorum ve birkaç dakika yatakta birbirimize sokulup sarılıyoruz. Bezini ve pijamalarını çıkarıp, T-shirt ya da kısa bir elbise giydiriyorum. Sonra ona lazımlık işareti yapıyorum ve çişini yapması için oturma odasındaki lazımlığa gidiyoruz (erken tuvalet eğitimi veriyoruz)
9 dan 10 a.m.: Piper yerde kumaş bezle ya da bezsiz oynuyor. (Kilimin üstüne su geçirmeyen petlerden koydum) Kediye çığlık atıyor ve ben ona kedi için ve oynadığı herşey için işaretler gösteriyorum. Bebek işaret dilini sadece 1 haftadır deniyorum.
10 a.m.: Emzirme ve uyku. Yatak odamızdaki beşiğinde genellikle 45 dakika kadar uyuyor. Gün içinde gerekli olacak şeyleri hazırlıyorum ve bazen birkaç dakika bilgisayara bakıyorum. Piper uyanında onu giydiriyorum ve atılan bezlerden takıyorum. Yerde oyuncakları ve kitapları ile bazen de Mister Rogers seyrederek biraz daha zaman geçiriyor.
11:15 a.m.: Lazımlığı bir daha deniyoruz, ve Piper'ı slinge yerleştirip, omuz çantamı alıp, otobüse biniyoruz. Piper yürürken çevresine bakıyor ve otobüs yolculuğunun sonlarında slingden dışarı çıkmak istiyor. Herkese gülümsüyor ve çok dikkat çekiyor. Bütün bunlar enerjisini bitiyor olmalı ki yolculuğun sonunda ve duraktan işyerine kadar olan 4 blok boyunca yürürken tekrar kestirmek istiyor. Çalışmadığımız günlerde parka ya da kütüphaneye gidiyoruz ya da yürüyerek gidebileceğimiz yerlerde dolaşıyoruz.
Öğlen: Bakmakta olduğum gençleri karşılayıp onlara öğlen yemeği hazırlıyoruz. Piper a tekrar lazımlığı kullanma şansı veriyorum. Ben çocukları besliyorum, kağıt oyunları ya da video oyunları oynuyoruz ve Piper da orada bulundurduğumuz oyuncaklarla yerde oynuyor. Biri her oyun kazandığında Piper'a yüksek sesle söylüyor ve o da gülüp tekmeler atıyor.
Piper'ın kahkahaları isterik bir aşamaya geliyor ve emzirme ve uyku için ara veriyoruz. 40 dakika kadar çamaşır odasındaki sepetinde uyuyor ve tekrar oynamak için uyanıyor. Kaplumbağayı ya da basketbol oynayan çocukları seyretmek için dışarı çıkıyoruz.
Eğer bana yapışık halde olmak istiyorsa onu slinginde taşıyorum böylece herşeyi görüyor ama istemediği sürece iletişime geçmiyor.
5 den 6 p.m.: Ailelerinin geliş saatine göre çocuklar için akşam yemeği hazırlıyorum ve Piper'ı emziriyorum, sonra eve yada bir arkadaşın evine gitmek için otobüse biniyoruz. Genellikle Piper yürürken biraz uyukluyor ve dönüş yolunda otobüsde slingden çıkmak istemiyor. Çalışmadığım günlerde bazen 4 - 5 pm arasında uyuyor.
6:30 dan 7 p.m.: Eve geliyoruz ve oldukça yorgun oluyorum. Ben akşam yemeği hazırlarken Piper babasıyla oynuyor ya da salıncakta oturuyor. Bazen saat 7 p.m. e doğru uykusu geliyor ama onu erken yatırırsam tüm gece uyumayacağını biliyorum. Bizim ne yediğimize bağlı olarak Piper bazen püre yapılmış meyve ya da sebze yiyor. İstediği sürece ona küçücük lokmalar veriyorum.
9 p.m.: Yatmak için giydiriyorum ve yatakta ya da sandalyede emziriyorum ve Piper uyuyunca onu sepetine koyuyorum (ona küçük gelmeye başladı ama henüz çok ufak olan yatak odamıza nasıl yatak koyulabileceğini çözemedim) 40 dakikada bir huysuzlanıyor ya sırtına pışpışlıyorum ya da emziriyorum. Çok yorgun olduğum zaman en iyi halimde olmadığım için geceleri eşimden çok yardım alıyorum ya da erken yatıyorum. Piper'ı yatırdıktan sonra ev işleri çok ağır geldiği için işleri sabahları daha kolay hallediyorum.
9:30 dan 11 p.m.: Yatarken Piper'ı yanıma alıyorum. Tekrar meme emiyor ve genellikle saat 6.00 a.m e kadar uyuyor. Fakat bazen kısa aralıklarla düzensiz uyuyor ve her saat başı uyanıyor.
Schedule 2: 6 aylık ikizleri ve daha büyük bir çocuğu olan, hazır mama veren, çalışmayan anne
Editörün notu: Ebeveyn kontrollü program
7 a.m.: Birinci bebek uyanıyor ve 180- 210 ml mama içiyor, sonra beşiğinde sallanarak dinleniyor.
7 den 7:30 a.m.: Büyük abi uyanıyor ve kendi kendine oyalanıyor.
8 a.m.: İkinci bebek uyanıyor ve 180- 210 ml mama içiyor, sonra diğer beşikte sallanarak dinleniyor. Bez değişimleri.
8:30 dan 9:30 a.m.: Oyun zamanı - karınüstü zamanı, bebek parkı, ana kucakları ve salıncaklar ve kucak
9:30 a.m.: İlk uyanan bebek için tekrar mama, genellikle 120 ml.
10 a.m.: 7 a.m. de uyanan bebek için uyku zamanı, 8 a.m de uyanan bebek için 120 -150 ml mama zamanı
10:30 a.m.: İkinci bebek için uyku zamanı ve ikizlerin abisiyle oyun zamanım ve biraz temizlik zamanı.
11:30 a.m.: İlk uyanan bebek için yemek zamanı - bir kavanoz bebek maması - tahıl ya da sebze
Öğlen: İkinci bebek için yemek zamanı
12:30 dan 2 p.m.: Oyun zamanı
2 p.m.: İki bebek için de beslenme zamanı - her ikisine de 240 ml mama. Genelde bu aşamada aynı zamanlamalardalar.
2:30 p.m.: Uyku zamanı.
4:30 p.m.: Yemek zamanı - her ikisine de yarım kavanoz sebze ya da meyve
5:30 p.m.: Anakucağında dinlenme ve yumuşak oyuncaklarla oynama
6:30 dan 7:30 p.m.: Banyo zamanı.
7:30 p.m.: Beslenme zamanı - her ikisi için de 240 ml mama
8 den 8:30 p.m.: Dişleri fırçalama ve iki bebek için yatma zamanı

Schedule 3: 6 aylık bebeği olan emziren, evden çalışan anne
Editörün notu: Ebeveyn kontrollü - bebek kontrollü program kombinasyonu
6 - 6:30 a.m.: Uyanma, bez değişimi ve 10 -20 dakika kadar emzirme
7 - 8 a.m.: Anneyle sallanan sandalyede oturma, kitap okuma, TV seyretme
8 a.m.: Anne evdeki ofisinde çalışırken1.5 - 2 saat uyuma
10 a.m.: Uyanma, bez değişimi, kahvaltı ( yarım 2. aşama kavanoz meyve ve 2 yemek kaşığı pirinç unu, 30 ml anne sütü, 5-10 dakika emzirme) Tahılı sade sevmediği için vitamin ve mineral de alması içine meyve karıştırıyoruz.
10:30- 12 p.m.: Sallanma, oyun parkında oynama ve anneyi çalışırken izleme
Öğlen: 1.5 - 2 saat uyku
2 p.m.: Uyanma, bez değişimi ve 10-20 dakika emzirme
2:30 - 4 p.m.: Oyun zamanı, anneyi çalışırken izleme
4 p.m.: Kısa uyku (30-45 dak).
4:30 - 6 p.m.: Anneyle yatakta oynama, emekleme çalışmalrı ( bugün 4 ayak üstünde durdu)
6 p.m.: Akşam yemeği (yarım 2. aşama kavanoz sebze ve 2 yemek kaşığı pirinç unu, 30 ml anne sütü, 5-10 dakika emzirme).
6:30 - 7:30 p.m.: Babayla oynama
7:30 p.m.: Banyo
8 p.m.: 10- 20 dakika sallanan sandalyede emzirme. Genelde bu şekilde uyuyakalıyor.
8:30 p.m.: Yatak zamanı. Bütün gece uyuyor !

Schedule 4: 6 aylık bebeği olan hazır mama veren ve akşam vardiyasında çalışan anne
Editörün notu: Ebeveyn kontrollü - bebek kontrollü program kombinasyonu
9 -10 a.m.: Uyanıp yatağında oynuyor sonra 180 ml biberon veriyorum. 1 saat kadar oynuyor ya da sadece dinleniyoruz ya da kitap okuyoruz ya da yerde yuvarlanıyoruz. Bazen sadece oyuncağıyla benimle beraber koltukta uzanıyor. Bu benim için sadece ikimize ait olan çok değerli bir zaman.
11 a.m.: 1 - 1.5 saat kadar herhangi bir yerde uyuyor.
12:30 p.m.: Uyanıyor, oyun oynuyoruz, öğlen yemeğini hazırlıyorum - genelde 150 ml lik sebze ya da meyve kavanozu ve 120 ml biberon maması - Sonra ben iş için hazırlanırken, babasıyla beraber sessizce zaman geçiriyor. Onunla beraber uzanmaktan ve uykusu gelene kadar oynamaktan hoşlanıyor.
2 - 3 p.m: Uyku zamanı.
3 - 3:30 p.m.: Uyanıyor ve oyun zamanı ! Sonra, işe gitmemiz gerektiği için onu büyükanneye götürüyoruz.
5 p.m.: Büyükanne ile akşam yemeği saati. 150 ml sebze kavanoz maması ya da akşam yemeği yemeyi seviyor. 2. aşama makarna peynir ya da sebze tavuk maması seviyor. Aynı zamanda 120 -150 ml biberon içiyor.
7 - 8 p.m.: Yine uyku zamanı. Saat 9.00 pm de eve dönmeden önce büyükanne onu aile ziyaretlerine götürüyor.
9:30 - 10 p.m.: Banyo zamanı, 240 ml biberon, büyükanne ile bir kitap okuma ve yatağa gidiş.
Uyuyakalmadan önce dönencesindeki hayvanlarla konuşup, mırıldanmayı seviyor. 9.00 a.m. e kadar kesintisiz uyuyor.

Schedule 5: 5 aylık bebeği olan, hazır mama veren, çalışmayan anne
Editörün notu: Ebeveyn kontrollü program
6 a.m.: Jack uyanıyor ve 240 ml mama içiyor.
6 - 7 a.m.: Babayla oyun zamanı
7 a.m.: Tahıl ve meyve püresi ( bebek maması)
8:30 - 10 a.m.: Uyku zamanı
10 - 11 a.m.: Oyun zamanı
11 a.m.: 180 - 240 ml biberon maması ve bir kavanoz meyve (bebek maması)
Öğlen - 2 ya da 3 p.m.: Uyku zamanı
3 p.m.: 180 - 240 ml biberon maması
3 - 6 p.m.: Oyun zamanı
6 - 6:30: Akşamüstü yürüyüşümüze çıkıyoruz.
6:30 p.m.: Tahıl ve sebze (bebek maması)
6:45 p.m.: Banyo zamanı
7 p.m.: Dualar, 240 ml biberon, diş fırçalama
7:15 p.m.: Yatak zamanı - ertesi sabaha kadar uyuyor

Schedule 6: 6 aylık bebeği olan, hazır mama veren çalışan anne
Editörün notu: Ebeveyn kontrollü - bebek kontrollü program kombinasyonu
Isabella yuvaya gidiyor ve oldukça düzenli bir programı var
6 a.m.: Uyanıyor ve yatağında konuşmaya başlıyor
6:15 a.m.: Anne ve babaya kalkma saati geldiğini bildirmek için daha yüksek sesle konuşuyor
6:30 a.m.: Babası 210 ml biberon veriyor ve onu öpüyor ve beraber oynuyor. Bu sırada anne hızlıca duş alıyor ve işe gitmek için hazırlanıyorç
7 a.m.: Isabella'yı giydirme ve 7:15 de evden çıkma
7:15 - 8 a.m.: Yuvaya giderken uyuma zamanı
8 a.m.: İşe giden anneye öpücük verme ve hoşçakal deme
Yuvada faaliyet masasında oynuyor, ayna bakıyor, arkadaşlarıyla oynuyor ve yerde yuvarlanıyor. Bazen temiz hava almak için dışarı çıkıyorlar.
10 a.m.: 1. aşama kavanoz bebek maması, meyve ya da sebze
10:30 a.m.: 120 ml biberon maması
10:45 a.m. - Öğle: Oyun zamanı
Öğle - 2 ya da 2:30 p.m.: Uyku zamanı
2 ya da 2:30 p.m.: 150 ml biberon içiyor
Bundan sonra masal ve müzik dinliyor, arkadaşlarıyla oynuyor, eğer hava güzelse dışarı çıkıyor.
4:30 ya da 5 p.m.: Anne Isabella'yı alıyor
5 - 6 p.m.: Eve giderken uyuklama
6:30 p.m.: Biberon mamasıyla karışmış pirinç unu maması
7:00 p.m.: Anne akşam yemeğini hazırlarken babayla oynama
7:30 - 8 p.m.: Anneyle beraber banyo ve karınüstü zamanı
8:30 p.m.: 150 ml biberon, anne veya babayla uyuyana kadar kucak. Bütün gece uyuyor ve ertesi gün baştan başlıyoruz.

Schedule 7: 6 aylık bebeği olan, emziren, çalışmayan anne
Editörün notu: Ebeveyn kontrollü program
Programımız oldukça düzenli. Luke aynen benim gibi alışkanlıkların insanı ! Programımızın olması ailem ya da ona bakan herkes için işleri kolaylaştırıyor. Çok esnek olmadığı için dışarı çıktığımızda sorun oluyor. 90 dakika uyanık kaldıktan sonra tekrar uyumaya hazır oluyor.
7:30 a.m.: Uyanma, emzirme, giysilerini ve bezini değiştirme
8 a.m.: Kahvaltı - Meyveli tahıl (bebek maması)
8:15 -9 a.m.: Oyuncaklarla oynama, aktivite merkezinde oturma
9 - 11 a.m.: Uyku zamanı
11 a.m.: Uyanma, emzirme, bez değişimi
11:30 a.m.: Öğle yemeği - 1 kavanoz sebze (bebek maması)
11:45 a.m. - 12:30 p.m.: Oyuncaklarla oynama ya da hava güzelse yürüyüşe çıkma
12:30 - 2:30 p.m.: Uyku zamanı
2:30 p.m.: Uyanma, emzirme, bez değişimi
3 - 4 p.m.: Oyun
4 - 5 p.m.: Uyku
5 p.m.: Uyanma, emzirme, bez değişimi
6 p.m.: Akşam yemeği - sebze ve meyve (bebek maması)
7 p.m.: Emzirme, kitap okuma ve yatağa gitme
10:30 p.m.: Onu emzirmek için uyandırıyorum böylece pompa yapmak zorunda kalmıyorum ve sütümü kaybetmiyorum. Uyandırılmak umrunda olmuyor !

Schedule 8: 6 aylık bebeği olan, emziren ve pompa ile süt çeken çalışan anne
Editörün notu: Ebeveyn kontrollü program
5 a.m.: D 'nin yatağında hıçkırarak ağlamaya başladığını duyuyorum. Kalkıyorum, bezini değiştiriyorum ve yatarak emzirdiğim yatağıma getiriyorum.
5:30 a.m.: Gaz çıkarıp kucaklama D uyuyakalıyor
5:45 a.m.: Diğer memeden pompa ile süt çekiyorum ve gün için biberonları hazırlıyorum
6 - 7 a.m.: Duş alıyorum, hazırlanıyorum ve D'yi uyandırıyorum, bezini ce kıyafetini değiştiriyorum. Dadıya ve işe gitmek için çıkıyoruz.
9:30 a.m.: Pompa için arabama kaçıyorum. Dadı D'ye oyun ve uyku sonrasında biberonla 120 ml anne sütü veriyor.
12:30 p.m.: Tekrar pompa için arabaya kaçıyorum. Dadı D'ye oyun ve uyku sonrasında biberonla 120 ml anne sütü veriyor.
3 p.m.: D uykudan sonra 60 ml anne sütü içiyor.
3:30 p.m.: İşten çıkıyorum ve D'yi alıyorum. Saat 4:30 p.m. de evde oluyoruz.
5 p.m.: Emzirme
5:30 - 6:30 p.m.: D ile oynuyorum, akşam yemeğini yapıyorum ve pompayı temizliyorum.
6:30 p.m.: Akşam yemeği - Eşim ve ben yemek yerken D pirinç unu ile karıştırılmış sebze püresi yiyor. Sonrasında oyun ve yürüyüş zamanı
7:30 p.m.: Masal zamanı, banyo zamanı
8 p.m.: Emzirme
9 p.m.: D 'yi yatağına koyuyorum ve hemen uykuya dalıyor.
9 - 10:30 p.m.: Ertesi gün için hazırlanıyorum.
KAYNAK: Sample baby schedules for 5- and 6-month-olds

İLGİLİ KONULAR:
BEBEĞİNİZİN İLK YILINDA UYKU, BESLENME VE OYUN PROGRAMI ÖRNEKLERİ - 1-2 AYLIK BEBEKLER İÇİN ÖRNEK
BEBEĞİNİZİN İLK YILINDA UYKU, BESLENME VE OYUN PROGRAMI ÖRNEKLERİ - 3-4 AYLIK BEBEKLER İÇİN ÖRNEK RUTİNLER



0 yorum: