Blogda Ara

BEBEĞİNİZİN İLK YILINDA UYKU, BESLENME VE OYUN PROGRAMI ÖRNEKLERİ - 3-4 AYLIK BEBEKLER İÇİN ÖRNEK RUTİNLER

Programınızı yaparken 3-4 aylık bebeklerin çoğunun şunlara ihtiyacı olduğunu unutmayın:
350- 700 ml anne sütü ya da hazır mama, bu miktar 1000 - 1200 ml ye kadar çıkabilir. Bazı aileler bebekleri 4 aylık olduğunda pirinç unu gibi katı gıdalara başlıyorlar.
24 saat içinde toplam 15 saat uyku - gündüz ve gece uykuları dahil. Günde 3 uyku ( sabah, öğlen, akşamüstü) - Yaşa göre uyku ihtiyacı için okumaya devam edin.
Oyun için, önemli kasları geliştirmek için, yeni beceriler üstünde çalışmak için ve sizinle iletişim için zaman. Bebeğinize okumayı deneyin, banyo yaptırın ya da masaj yapın ya pusetle yürüyüşe çıkın.

Schedule 1: 4 aylık bebeği olan, emziren, çalışmayan anne
Editörün notu: Ebeveyn kontrollü program
5 a.m.: Uyanma, alt değiştirme, beslenme ve tekrar uyku
7 a.m.: Uyanma, beslenme, tekrar uyku
9 a.m.: Uyanma. Banyo ve alt değişimi, giyinme
11 a.m.: Beslenme ve sonrasında ben çamaşır ve bulaşıkları yıkarken anakucağında oturuyor, sonra altını değiştiriyorum.
Öğle: Karın üstü zamanı ve sonra oyuncaklarıyla oynuyoruz.
1 p.m.: Altını değiştiriyorum ve uyku zamanı
2 p.m.: Uyanıyor ve besleniyor
2:30 p.m.: Ben temizlik yaparken kendi eğlence merkezinde oynuyor.
3 p.m.: Ben Tv seyrederken ya da internete girerken kucağımda oturuyor. Bezini değiştiriyorum.
4 p.m.: Babası geliyor. Baba onu tutarken ve oynarken ben akşam yemeğini hazırlıyorum.
5 p.m.: Beslenme ve uyku zamanı
6 p.m.: Altını değiştiriyorum ve anakucağında oturuyor.
6:30 p.m.: Oyun zamanı
7 p.m.: Beslenme
7:30 p.m.: Karın üstü zamanı
8 p.m.: Bezini değiştiriyorum ve pijamalarını giydiriyorum.
8:30 p.m.: Sallanan koltukta oturuyor
9 p.m.: Beslenme
10 p.m.: Bez değişimi ve uyku

Schedule 2: 4 aylık bebeği olan, hazır mama veren, çalışan anne
Editörün notu: Ebeveyn kontrollü - bebek kontrollü program kombinasyonu
5:30 a.m. to 6:30 a.m.: Gülümseyerek uyanıyor. Biraz kucağımda tutup, biberonu vermeye çalışıyorum. Genelde 30 ml içiyor. Uyandıktan sonra ilk 2 saat yemek istemiyor ( sanırım kahvaltı düşkünü bir çocuk olmayacak!)
İşe gitmek için hazırlanmaya başlıyorum ve aynı zmaanda onunla oynuyorum. Aynaya bakıp gülüyoruz. Biraz karınüstünde duruyor. Genelde televizyonda CNN açık oluyor ve ara sıra bakıyor. Onu Tv den uzağa çeviriyorum ama buna rağmen bakıyor.
6:30 a.m.: Yuvaya gitmek için evden çıkıyoruz. Bütün yol boyunca gülüyor (bu bebek ağlamıyor). Arkadan araba koltuğunun yanında
ayna var böylece kendine gülüyor. Varınca onu teslim ediyorum (mutsuz) Gün boyunca yemek yiyor, karınüstü zamanı yapıyor, uyuyor, diğer bebeklerle oynuyor. Orada TV olmadığından, seyretmiyor. Bütün gün oynuyor ve uyuyor.
4:30 p.m.: Genelde saat 16.30 da onu alıyorum (Eve erken gelmek için işe erken gidiyorum) ve gülüyor. Eve gidiyoruz.
4:30 to 5:30 p.m.: Yemek istiyor sonra oyun oynuyoruz - şarkı söylemeyi ve patty cake ninnisini seviyor. Aktivite merkezinde oturuyor, karın üstünde duruyor ve ne yapma havasındaysa onu yapıyor.
5:30 to 6:30 p.m.: Banyo zamanı ! Günün en sevdiği zamanı ! Genelde eşim de eve bu saatlerde geliyor. Banyodan sonra biraz daha oynuyoruz. Onunla çok zaman geçirmeye çalışıyorum.
6:30 p.m. to 7:30 p.m.: Genelde ona kitap okuyoruz, onunla konuşuyoruz. Saat 16.30 - 19.30 arasında çok yemek yiyor. Sızana kadar oyuncaklarını çiğnemeyi seviyor.
11 p.m.: Yemek için uyanıyor. Gece görevini kocam devralıyor ve saat 5.00 a kadar o kalkıyor, sonra ben devralıyorum.

Schedule 3: 4 aylık bebeği olan, gece vardiyasında çalışan, hazır mama veren anne
Editörün notu: Ebeveyn kontrollü - bebek kontrollü program kombinasyonu
Küçük adamım alışkanlıkların insanı. Eğer rutini çok fazla bozulursa dikkat edin - cehenneme çevirir !
6:30 a.m.: Anne karakoldaki gece vardiyasından eve dönüyor ve sevgili kocasının yanına yatağına yatıyor. ( Oğlumuz bu hafta kendi yatağında yatmaya başladı o yüzden çok sessiz olmama gerek kalmıyor)
8 to 8:30 a.m.: Bebek kocaman gülücüklerle yorgun annesini uyandırıyor ve bu gülücükler sadece 1.5 saat uyuduktan sonra uyanmaya değer !
9 a.m: Bez değişimi, 250 ml biberon
9:30 to 10:30 a.m.: Annenin kucağında ya da sallanan koltukta oyun zamanı
10:30 a.m.: Anakucağı annenin odasına gidiyor bebek içine oturuyor ve anne bebek saat 12:30 ya da 13.00 a kadar uyuyorlar
1 p.m.: Bebek mutlu küçük bir adam olarak uyanıyor, bezi değişiyor ve 250 ml biberon içiyor.
1:30 to 3 p.m.: Aktivite merkezinde oyun zamanı ve oyun halısında karın üstü ve sırt üstü zamanı
3 p.m.: Bebek ve anne için uyku zamanı
4 p.m.: Anne işe gitmek için hazırlanıyor. Küçük adam genelde yarım saat- bir saat kadar daha uyuyor.
4:30 p.m.: Bez değişimi. Baba eve geliyor ve devralıyor.
5:30 p.m.: Anne işe gidiyor, bebek 250 ml biberon içiyor ve babayla oyun zamanı
7:30 p.m.: Anakucağında uyku
9 p.m.: Bebek uyanıyor ve 2 günde bir banyo yapıyor
10 p.m.: Bebek 250 ml biberon içiyor ve gece uykusu için yatağında. Sabaha kadar uyuyor.
Haftada 4 gece çalışıyorum bu yüzden günde 4 saat uyuyorum fakat mümkün oldukça da uyumaya çalışıyorum. Eşim bebeğe bakma konusunda çok iyi o yüzden çalışmadığım gecelerde ekstradan uyuyabiliyorum. Oğlumuz o kadar eğlenceli ki o yan odada uyanıkken ve babasıyla oynarken uyumak çok zor. Ben de oynamak istiyorum !

Schedule 4: 4 aylık bebek ve küçük çocuğu olan, emziren, çalışmayan anne
Editörün notu: Ebeveyn kontrollü - bebek kontrollü program kombinasyonu
7 a.m.: Uyanma, beslenme ve giyinme. Büyük erkek kardeş Susam Sokağını seyrederken Amaya annesiyle oynuyor.
8:30 a.m.: Abinin yuvası olmadığı zamanlar hariç uyku zamanı
10 a.m.: Uyanma ve biraz aktivite için dışarı çıkıyoruz
12 p.m.: Eve dönüş. Amaya erkek kardeşi öğlen yemeği yerken karınüstü zamanı geçiriyor.
1 p.m.: Abisini uykuya hazırlayıp, bir çok masal okuyorum.
1:30 p.m.: Amaya meme emiyor ve uyuyor
4 p.m.: En erken Amaya olmak üzere herkes uyanıyor. Emzirme ve jimnastiğe ya da parka gidiyoruz.
6 p.m.: Baba eve geliyor. Amaya ya da oğlumuzla oynuyor böyle her çocuğun anne babayla başbaşa zamanı oluyor.
6:30 p.m.: Ailecek akşam yemeği. ( Genelde uyku zamanlarında yemeği hazırlıyorum böylece kolay oluyor)
7 p.m.: Banyo zamanı, masallar ve yatak. Amaya meme emiyor.
Meme emmek için saat 2.00 ile 4.00 arasında uyanıyor. Eğer akşamüstü kısa bir uyku uyuduysa akşama doğru 1 saat kadar daha uyuyor.

Schedule 5: 4 aylık bebeği olan emziren ve pompa kullanan çalışan anne
Editörün notu: Ebeveyn kontrollü - bebek kontrollü program kombinasyonu
6:30 a.m.: Uyanıyor ve yatağında kendi kendine mırıldanıyor. Anne işe gitmeye hazırlanıyor.
7 a.m.: Emzirme ve yuva için biberonları hazırlama
7:30 a.m.: Evden çıkış ve yuvaya gidiş
8 a.m.: Yuvaya bırakış. Yuvadaki bayanları seviyor ve her sabah onlara gülümsüyor. Genelde ilk olarak aktivite alanında oynuyor.
9:45 a.m.: 120 ml anne sütü ile 2 yemek kaşığı pirinç unu yiyor.
10 a.m. to noon: Uyuyor. Anne işyerinde pompa ile süt çekiyor.
Noon: Uyanıyor ve sallanan koltuk ya da anakucağında oynuyor.
12:45 p.m.: 120 ml anne sütü ile 2 yemek kaşığı pirinç unu yiyor.
1:30 to 2:30 p.m.: Uyuyor. Anne işyerinde pompa ile süt çekiyor.
2:30 p.m.: Uyanıyor ve oyun zamanı.
4 p.m.: 120 ml anne sütü ile 2 yemek kaşığı pirinç unu yiyor, anne işyerinde pompa ile süt çekiyor.
4:30 p.m.: Kısa bir uyku uyuyor ( Anne onu almaya gittiği zaman uyandırıyor)
5:15 p.m.: Yuvadan alınış
5:30 p.m.: Ev. Pompa ile çekilen sütü dolaba koyuyorum, bebek uyuklarken bir sürü çamaşırı yıkamaya başlıyorum
5:45 p.m.: Baba ile oyun zamanı. Anne evi toparlıyor, faturaları ödüyor ve çamaşırları katlıyorç
6:30 p.m.: Emzirme
6:45 p.m.: Anne ile oyun zamanı, karın üstü zamanı
7:30 p.m.: Yatma zamanı rutini başlıyor: Banyo, kremlenme, pijamaları giyme, şarkı söyleme, reflü ilaçşarını verme. Meme emiyor. Eskiden kitap okuyorduk ama genelde bu aşamada huysuzlanıyor ve meme emmek istiyor.
8 p.m.: Uyanık ama uykulu halde yatağında, dönencesine bakarken uyuyakalıyor.
8 to 10 p.m.: Baba akşam yemeğini hazırlarken anne ertesi gün için biberonları hazırlıyor, fazla sütü donduruyor, çamaşır yıkıyor, bulaşık makinesini çalıştırıyor, evi toparlıyor. Yemek yiyoruz, sohbet edip, TV seyrediyoruz. Saat 22.00 gibi yatıyoruz.
12 a.m.: Uyanma, emzirme, hemen yatağa dönüş
4 a.m.: Uyanma, emzirme, hemen yatağa dönüş
6:30 a.m.: Tekrar baştan başlıyoruz.

Schedule 6: 3 aylık bebeği olan emziren, çalışmayan anne
Editörün notu: Ebeveyn kontrollü - bebek kontrollü program kombinasyonu
Addie ve ben doğal bir rutine oturttuk. Gün boyunca genelde 2.5 saatte bir meme emiyor ve gece emzirmeleri olmadan bütün gece uyuyor.
5 a.m.: Addie uyanıyor, onu yanıma yatağa alıp, yan yatarak emziriyorum. Genelde yanımda tekrar uyuyakalıyor fakat ben kalkarsam o da kalkıyor.
8:30 a.m.: Addie yi odasında emziriyorum ve yüzünü ılık bezle siliyorum, krem sürüyorum, pijamalarını çıkarıyorum, şarkılar söylüyorum ve karınüstü yatırıyorum. Ben giyinirken onu odasında yatağında bırakıyorum. Bu Addie nin en konuşkan olduğu zaman - sürekli mırıldanıyor.
10 a.m.: Evi toparlarken Addie yi de yanımda taşıyorum. Genelde 10.30 gibi tekrar beslenmeye hazır oluyor. Emzirme için zaman ayırıyoruz ve radyo dinliyoruz.
11:30 a.m.: Addie nin uykusu geliyor - anakucağında gün ortası uykusu zamanı. Öğlen yemeği yiyorum ve çamaşır yıkıyorum. Ya da dışarı çıkıyoruz ve araba koltuğunda şehirde dolaşırken uyuyor. Uyurken market alışverişi yapmak çok daha kolay.
12:30 ve 1 p.m. arası: Acıkmış olarak uyanıyor ve meme emiyor. Bu beslenmeden sonra 1 ya da 2 kitap okuyoruz ve eğer istiyorsa oyun oynama zamanı
2:30 p.m.: Tekrar emiyor ve bir süreliğine kanguruya koyuyorum.
4:30 p.m.: Tekrar emiyor ve uyuyor fakat saat 18.00 den sonra uyku yok çünkü o zaman gece uyumuyor. Elektrikli süpürgeyle evi süpürüyorum, süpürgenin vızıltısı onu herzaman uyutuyor. Sonra yatma zamanı için kıyafetleri ve banyo için gerekli şeyleri hazırlıyorum ( havlu, küvet, krem ve saç fırçası)
6 p.m.: Kocam ve ben akşam yemeği yiyoruz. Bu bir takım işi, biri pişiriyor diğeri temizliyor. Genelde o Addie yi tutarken ben yemek pişiriyorum, ben Addie yi yıkarken o da bulaşıkları yıkıyor.
6:30 ve 7 p.m. arası: Sadece tek memeden emiyor ve yarım saat banyo zamanı. Kremle ona hızlı bir masaj yapıyoruz, pijamaları giydiriyoruz ve saçlarını tarıyoruz. Saat 8 p.m civarında diğer memeden emiyor. Kocam ışıkları kısıyor ve TV yi kapatıyor.
8:30 p.m.: Bütün aile dinleniyor. Addie ile kitap okuyoruz.
9 p.m.: Kocam Addie yi sallanan koltukta sallıyor ve yumuşak bir müzikle şarkı söylüyor.
10 p.m.: Son defa süt içiyor. Tek memeden emdikten sonra, altını değiştiriyoruz ve sarıyoruz. Sonra ben onu diğer memeden emzirirken kocam yan odada elektrikli süpürgeyi açıyor. Yatağımızın yanındaki beşiğe yatırıyorum ve saat 10.30 pm gibi uyuyakalıyor. Ben de kısa bir süre sonra yatağa doğru sürünüyorum ve ertesi gibi bütün rutine saat 5.00 am de baştan başlıyoruz.

Schedule 7: 3 aylık bebeği olan, hazır mama veren, çalışan anne
Editörün notu: Ebeveyn kontrollü - bebek kontrollü program kombinasyonu
Landon genelde 5:30 - 7 a.m. arasında uyanıyor ve 150 ml biberon içiyor. Ben iş için hazırlanırken sallanan sandalyesinde oturuyor.
Bir yuva işletiyorum ve Landon orada ofisimin hemen altındaki koridorda oluyor - mükemmel bir organizasyon. Genellikle her 3-5 saatte bir 150 ml mama içiyor. İşteyken 2 defa uyuyor, öğleden sonra uykusu iki ila üç saat arasında oluyor.
Saat 5-6 pm sularında evde oluyoruz ve ona biberon veriyorum. Sonra yerde oyun ve karınüstü zamanı. saat 7pm e doğru kısa bir şekerleme yapıyor böylece biraz anne - baba başbaşa zamanımız oluyor. Saat 9pm civarında banyosunu yapıyor ve uykudan önceki 150 ml sütünü içiyor. Uyuyana kadar kucağımıza alıp sallıyoruz. Genelde tüm gece uyuyor fakat arasıra gece yarısı acıkıyor ve uyanıyor, sütünü içtikten sonra hemen uykuya geri dönüyor. O harika bir bebek, kocam ve ben ne kadar şanslı olduğumuzu biliyoruz.

Schedule 8: 3 aylık bebeği olan, hazır mama veren, çalışmayan anne
Editor's note: Bebek kontrollü program
3 aylık bebeğimiz harika bir rutinde. (program yerine bu kelimeyi tercih ediyorum) Her sabah saat 6.30 a.m de uyanıyor ve 175 ml süt içiyor. 1.5 saat kadar uyanık kalıyor ve sonra 45 dakikalık uykusunu alıyor. Saat 9.15 a.m de 175 ml biberon içiyor ve 1 saat kadar oynuyoruz. Saat 10.30 a.m. de tekrar yatağında öğlene kadar uyuyor.
Öğlen ya da 12.15 p.m de tekrar 175 ml biberon içiyor. Çevrede dolaşmak, arkadaşları ya da aileyi ziyaret etmek için evden çıkıyoruz. Araba koltuğunda yarım saat, 45 dakika kadar uyuyor. Saat 3 p.m. de tekrar 175 ml biberon daha alıyor. Sonra 1 saat kadar oynuyoruz ve saat 4.30 p.m civarında uyumak için yatağına yatıyor.
Genelde saat 6 p.m. a kadar uyuyor. Bu uykunun diğer bebeklere kıyasla geç ve uzun bir uyku olduğundan endişelendim ama bu yorgun olduğu zaman oluyor ve bizim de işimize yarıyor. Uyandıktan sonra bizimle saat 7.45 p.m. e kadar oynuyor, 120 - 150 ml süt içiyor ve sabaha kadar uyuyor.
KAYNAK: Sample baby schedules for 3- and 4-month-olds

İLGİLİ KONULAR:
BEBEĞİNİZİN İLK YILINDA UYKU, BESLENME VE OYUN PROGRAMI ÖRNEKLERİ - 1-2 AYLIK BEBEKLER İÇİN ÖRNEK RUTİNLER
BEBEĞİNİZİN İLK YILINDA UYKU, BESLENME VE OYUN PROGRAMI ÖRNEKLERİ - 5-6 AYLIK BEBEKLER İÇİN ÖRNEK RUTİNLER

0 yorum: