Blogda Ara

OKUNMASI GEREKENLER 4- ELIZABETH PANTLEY

Elizabeth Pantley "The No-Cry Potty Training Solution: Gentle Ways to Help Your Child Say Good-Bye to Diapers." kitabında çocuğunuzun ya da sizin tuvalet eğitimi için hazır olup olmadığınızı anlamak için küçük bir test yapıyor ve bu testin sonucuna göre size doğru cevabı sunuyor.

1. Çocuğuma bakarak bezini ıslattığını ya da doldurduğunu söyleyebilirim
a. hiçbir zaman
b. bazen
c. genellikle
2. Çocuğumun bezi ne kadar sıklıkla değişmeli
a. sıkça, her 1 ya da 2 saatte bir
b. değişiyor
c. her 2- 3 saatte bir bazen daha az sıklıkla
3. Çocuğum ıslak, kuru, temiz, yıka, otur ve git kelimelerinin anlamını biliyor
a. hayır
b. bazılarını
c. evet
4. Çocuğum ihtiyaçlarını anlatmak için
a. birkaç temel kelimeyi söylüyor ya da işaret ediyor ve gerisini ben tahmin ediyorum
b. önemli şeyleri konuları bana anlatabiliyor
c. iyi bir kelime haznesi var ve benimle cümleler kurarak konuşuyor
5. Çocuğuma basit bir talimat versem mesela "bunu oyuncak kutusuna koy" gibi çocuğum:
a. anlamıyor ya da talimatları yerine getirmiyor
b. ona gösterirsem ya da yardım edersem yapıyor
c. beni anlıyor ve yapıyor
6. Çocuğum pantalonunu kendi çıkarıp giyebiliyor
a. hayır
b. yardımla evet
c. evet
7. Çocuğuma kitap okuduğumda
a. umursamıyor
b. bazen dinliyor bazen dalıp gidiyor
c. oturuyor, dinliyor ve hikayenin tadını çıkarıyor
8. Çocuğum herşeyi kendi yapmak istiyor
a. hiçbir zaman
b. bazen
c. her zaman
9. Tuvalet eğitimi için doğru zaman olduğunu düşünüyorum
a. hayır
b. kararsızım
c. evet

Büyük çoğunluk "a": Bekleyin. Ufaklığınız henüz hazır görünmüyor. Bir iki ay içinde yine testi yapın.
Büyük çoğunluk "b": Tuvalet eğitimi öncesi eğitim için hazırlanın. Çocuğunuz etkin eğitim için tam hazır değil, fakat çocuğunuzu hazırlamak için birçok adım atabilirsiniz. Kelimeleri ve fikri yavaş yavaş öğretmek zamanı geldiğinde tuvalet eğitimini kolaylaştıracaktır.
Büyük çoğunluk "c": Çocuğunuz tuvalet eğitimi için hazır. Tuvalet eğitimi macerasına başlamak için doğru zaman. İyi şanslar ve iyi eğlenceler !

2 şık arasında kaldıysanız ?
Tüm ebeveynlik durumlarında olduğu gibi yapmanız gereken seçimler var. Çocuğunuz iki kategori arasında gidip geliyorsa içgüdülerinizi ortaya koyma zamanı. Çocuğunuzla ilgili doğru olan bilginiz sizi doğru plana yönlendirecektir.

İLGİLİ KONULAR:

OKUNMASI GEREKENLER - 1 TRACY HOGG
OKUNMASI GEREKENLER - 2 TRACY HOGG
OKUNMASI GEREKENLER - 3 TRACY HOGG

0 yorum: